Buurtvereniging "Den Berg"

Over ons

Buurtvereniging “Den Berg” is de oudste buurtvereniging van Liempde. De buurtvereniging is opgericht op 11 maart 1968.

De vereniging heeft als doel:

• Het behartigen van de belangen van de leden: Alle bewoners van buurtschap “den Berg”
  • Het bevorderen van gemeenschapszin en contacten tussen de leden.
  • Het zijn van een buurtvereniging, bijv. door de organisatie van festiviteiten en dergelijke.

De buurtvereniging heeft op dit moment ruim 600 leden.

Het grondgebied van buurtvereniging “Den Berg” bestaat uit:

Akkersrijt, Bergstraat, Berkenpad, Boxtelseweg, Bremhorst, De Beemden, De Bleek, De Bocht, Den Berg, Dennendreef, Draaiboom, Heidonk, Hulzerweg, Krollerbocht, Molendijk, Schietberg en Schuttersdreef.

Oud papier

Elke 3e zaterdag van de maand wordt in onze buurt door onze buurtvereniging oud papier opgehaald. Oud papier is voor onze buurtvereniging een mooie/belangrijke inkomsten bron en dat kan alleen doordat onze vrijwilligers zich belangeloos inzetten.

Een aantal van onze ophalers doen doet dit dan ook al vele jaren.

De planning van de ophalers voor 2024 is gelukkig weer gelukt, wil je ook meehelpen? dan kan je altijd contact opnemen.

Ophaaldata 2024

Kledingactie

Dit is een activiteit die 2x per jaar georganiseerd wordt, meestal in de maanden april en oktober. Voor de buurtbewoners de gelegenheid om 2x per jaar de kledingkast weer eens op te ruimen.

De exacte ophaaldata worden vermeld in de nieuwsbrief, en nog een keer extra vermeld via de whatsapp groep van de buurtvereniging

Al veel kleding doneren?

Voor de buurtbewoners die niet kunnen wachten op de ophaal data, is het mogelijk tussentijds de kleding bij Jan van Vugt op te slaan, Boxtelseweg 28.

Nieuwsbrieven

Regelmatig word er een nieuwsbrief door ons verstuurd, heb je deze gemist? je kunt ze hier terugvinden.

Contributie

Het boekjaar van onze buurtvereniging loopt van 1 april t/m 30 maart van het volgende jaar Daarom willen wij graag de contributie ontvangen voor 1 april.
(dus voor de 1e dag van het nieuwe boekjaar)

De contributie bedraagt voor:
stellen en gezinnen € 20,00 en voor alleenstaand of 60+ € 10,00 per jaar.

Als u de contributie overmaakt dan graag vóór 30 maart onder vermelding van:
• naam en adres
• contributie 202X
naar rekeningnummer:
NL41 RBRB 0841 1803 85

Mocht je het prettiger vinden om het contant te betalen, je kan natuurlijk ook altijd een envelop met je naam en adres en het verschuldigde bedrag, bij de penningmeester (op de Akkersrijt 36) in de brievenbus gooien

Het bestuur bestaat uit de volgende leden:

Nog geen lid?

Iedereen kan lid worden van onze buurtvereniging! De jaarlijkse contributie is:

• Stellen en gezinnen €20,-
  • alleenstaand of 60+ €10,-